Polska edycja międzynarodowych konkursów British Council

Pokaż w kalendarzu: 
0

Ruszyła polska edycja międzynarodowych konkursów British Council dla młodych przedsiębiorców w dziedzinie designu i mody oraz w obszarze kultury.


Do 23 maja 2014 r. młodzi polscy przedsiębiorcy działający w obszarze designu, mody oraz w kulturze mogą przesyłać zgłoszenia do międzynarodowych konkursów Young Creative Entrepreneur – Design and Fashion Award 2014 oraz Young Creative Entrepreneur – Culture Award 2014 organizowanych przez British Council.

Polskie jury wyłoni w czerwcu najlepszych przedsiębiorców, którzy wraz z finalistami z innych krajów odbędą podróż studyjną do Wielkiej Brytanii, obejmującą m.in. spotkania biznesowe, warsztaty oraz udział w ważnych brytyjskich wydarzeniach, takich jak London Design Festival, London Fashion Week czy REMIX Summit.

Kto może walczyć o nagrodę?

Osoby, które mogą pochwalić się sukcesami biznesowymi na polu designu, mody czy w obszarze kultury, mogą startować w konkursach z cyklu Young Creative Entrepreneur jeśli mają polskie obywatelstwo, mówią biegle po angielsku i są aktywne w jednej z branż wymienionych poniżej.

Konkursy British Council są wyjątkową inicjatywą w dziedzinach związanych z twórczością, jako że nagradzają nie talent artystyczny, ale przedsiębiorczość. Kandydaci mogą być artystami, ale jury będzie oceniało wyłącznie ich działalność biznesową.

Nagroda

Tegoroczni laureaci wezmą udział w tygodniowym pobycie studyjnym w Wielkiej Brytanii, na który złożą się, m.in. spotkania biznesowe, warsztaty, seminaria oraz udział w ważnych imprezach branżowych, m.in London Design Festival (w tym targi 100% Design) czy London Fashion Week. Zwycięscy przedsiębiorcy będą mieli również okazję poznać i nawiązać współpracę z finalistami z innych krajów biorących udział w konkursie w tym roku, m.in. z Brazylii, Chin, Indonezji, Kolumbii, Libanu, Sri Lanki czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Obszary sektora kultury, designu i mody objęte konkursem
Uczestnicy konkursu powinni działać w dowolnym z następujących obszarów:
Kultura

  • prowadzić działalność w ramach "młodego" biznesu, który oferuje odbiorcom/ klientom dostęp do treści kultury, które mogą obejmować sztuki wizualne, teatr, muzykę, kulinaria, festiwale, literaturę, modę, design i inne obszary kultury i sztuki,
  • wykazywać postawę przedsiębiorczą oraz innowacyjne podejście we wdrażaniu nowych pomysłów w instytucji kultury (intraprzedsiębiorca)

Design i moda
 

  • architektura, architektura wnętrz i krajobraz
  • wzornictwo przemysłowe i rękodzielnictw
  • promocja designu i/ lub mody: pokazy, wystawy, festiwale i sprzedaż detaliczna
  • consulting w ramach jednej z poniższych dziedzin:

            - moda, tekstylia, akcesoria, komponowanie i produkcja perfum

            - promocja mody/ designu: pokazy, wystawy, festiwale, inne wydarzenia tematyczne

  • badanie produktu w kategorii moda/ design, pozyskiwanie komponentów od zewnętrznych dostawców, zarządzanie łańcuchem dostaw
  • marketing i publikacje w modzie/ designie: PR, branding, dziennikarstwo branżowe

Pełny regulamin konkursów oraz formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie.


Partnerzy konkursów: Ambasada Brytyjska w Polsce, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Narodowe Centrum Kultury, School of Form, Art_Inkubator, Łódź Design Festival, FashionPhilosophy Fashion Week Poland, Kafti Design, Weronika Rochacka / WR Design Strategy, NCRS

Patroni medialni: CR Navigator, Designteka.pl, ELLE.pl, exspace.pl, FUTU, Łowcy Designu, Notes na 6 tygodni, Purpose

Konkurs jest częścią międzynarodowego projektu British Council pod nazwą Creative and Cultural Economy (http://creativeconomy.wordpress.com/).

Nie oddano jeszcze żadnego głosu
Projekt finansowany ze Środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego