Tesco Business Game

Pokaż w kalendarzu: 
0

Tesco Business Game to międzynarodowa gra przygotowana z myślą o studentach, symulująca funkcjonowanie wirtualnego sklepu Tesco.

Gra jest realizowana w ramach promocji Tesco wśród studentów, jako element kampanii Programu Rozwojowego dla Absolwentów Ekstraklasa.

Ma to zachęcić młodych ludzi, by rozwijali swoje umiejętności zarządzania oraz podążali ścieżką kariery w międzynarodowej, dynamicznej firmie, jaką jest Tesco.

Zasady gry
Trzyosobowe drużyny podjęły się zarządzania sklepem, wcielając się w role Menadżera Hipermarketu, Dyrektora ds. Zakupów oraz Dyrektora Personalnego i Obsługi Klienta. Przez 6 tygodni uczestnicy rywalizowali z kolegami z Węgier i Czech, stawiając czoła realnym zadaniom i podejmując decyzje dotyczące zaopatrzenia, cen, asortymentu czy personelu wirtualnego sklepu. Musieli stanąć „oko w oko” z sytuacjami, jakie mogą wystąpić w prawdziwym życiu.

Spisali się na medal
W Polsce w grze uczestniczyło 36 drużyn. Trzy najlepsze z nich spotkały się 27 czerwca 2014 w Biurze Głównym w Krakowie na ceremonii rozdania nagród. Nagrody zwycięzcom wręczali: Elżbieta Gołąb – Dyrektor Personalny, Lucyna Brzezińska – Menadżer Działu Szkoleń i Rozwoju, Bogusław Adamczak – Dyrektor Regionu Format HM&CHM oraz Mariusz Michalski – Menadżer Hipermarketu Kraków Kapelanka.
Zwycięskie drużyny to studenci: Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie oraz Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.

Moc wrażeń
Tego dnia finaliści mieli okazję podzielić się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi gry. Jak się okazało, największym zaskoczeniem była dla nich ilość procesów, które mają wpływ na funkcjonowanie sklepu. Członkowie zwycięskich drużyn mogli też zadać pytania dotyczące strategii Tesco oraz naszych planów biznesowych. Spotkanie zakończyła wycieczka po magazynie hipermarketu w Krakowie wraz z Mariuszem Michalskim, Menadżerem Sklepu, który wcielił się w rolę eksperta i opowiadał o działaniu sklepu.
 

Nie oddano jeszcze żadnego głosu
Projekt finansowany ze Środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego